יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

אור ואהבה ~




מעניין, איך לפעמים מילים כל כך חיוביות, מצליחות לחשוף כיעור משווע.
ועל מה אני מדברת? אני מדברת על הבחילה שמטפסת לי מהבטן למעלה כשאני שומעת את הזוג היפיוף הזה – אור ואהבה, נוזל כמו הבל פה אפור וצורם מפיו של אדם, ששנייה לפני כן, הופיע על במת חיי בתעלול קטנוני ומבחיל שלא היה מבייש את האנושות בכללותה, שבמסגרת הסטנדרטים המקובלים שלה, עושקת מנצלת וחומסת את מי שרק ניתן.

אני תוהה, אם אותו יצור מתיימר בהילה לא לו, אכן ממש מאמין לעצמו, שכוונותיו נובעות מ אור ואהבה, אני תוהה, אם משהו בתפיסה שלי את מובנן של שתי מילים אלו, לוקה בחסר, או אם, יחסית לשאר הסביבה, יש בי פיגור כל שהוא או מוגבלות, שלא מאפשרת לי להבין דברים לאשורם.
ישנה גם עוד אפשרות, והיא שאני, מצטיירת בעיני אותו יצור, כמטומטמת מוחלטת שקונה כל מה שמוכרים לה,ולא רק קונה, אלא גם מוכנה לשלם על זה מחיר של שתיקה ואיפוק, ומשחקת איתו את אותו משחק של צביעות מבחילה, שמתבטא בחיוך שעקמומיותו מסתתרת בתאים הנסתרים של נשמתי,  ועוד בנוסף, מאשרת שהכול בסדר.
לא רק זה, אלא שאני אפילו חושדת בעצמי, שעצם התייחסותי למופע העלוב והקטנוני שנוכחתי בו, בהתייחסות כל שהיא, מעיד על כך, שאני עצמי, סוג של קטנונית מבחילה שעושה עניין משטויות.
זה רק עניין של זמן, ואני אמצא את עצמי בתסבוכת של ביקורת עצמית, שבסיכומה, אגיע למסקנה , שמשהו בי לא תקין, שאני היא הקטנונית והשיפוטית, ושידוע שנמר לא יכול לשנות חברבורותיו, ומרגע זה ואילך, משהבנתי את זה, אאלץ לחיות עם עצמי, ללא טיפת אור ואהבה.
האמת?
מאחר וכך או כך יש בי סלידה למשמע הזוג המופלא והקלישיאתי הזה, אסתפק באטימת אוזני ועיני, ואניח למכריזים בראש חוצות על אור ואהבה, ליהנות מהספק, או מהאשליה, שגנבת הדעת מתחרזת היטב עם הבולשיט העידן חדשי שהם לובשים כל יום  יחד עם תוספות של אביזרים אופייניים וארשת פנים של קדושה.
אפשרות נוספת, שהמלהג המדובר, אינו חושב עלי כלל וכלל כשהוא עסוק בלנשוף את צמד המילים הללו החוצה, מתוך הרגלו להעיפם לכול עבר, הוא מכוון אותן ברגע זה לכיוון שלי, וחש כיצד אלו השתיים מעצימות את המגלומניה הרוחנית שנתפס בה, שמעוורת את ליבו ומייצרת שעטנז מוזר שמשקלו ביחסי האנוש שלו שקול לריק שמחלחל לנשמתי, ומכביד ונוסך בה עצב, שלא לדבר על שאר רגשות שאני חשה בושה מלדבר עליהם.
אני מודה, שהשילוב המוזר בין מעשים מכוערים למילים יפות, מביא אותי באופן אוטומאטי להחלטה, שאני כנראה מיזנתרופית מוחלטת, ואין לי תקנה.



9 תגובות:

רינה אמר/ה...

חחח
אכן צמד חמד זה משתלח לאחרונה מפיהם של יצורי - הולכים - על - שתיים, שמשום מה נדמה להם שבשימוש בשתי מילים מופלאות אלו, יצאו ידי חובתם המוסרית לעולם והפכו ליצורים רוחניים ומיוחדים להפליא. הניגוד בין המילים לבין מעשי אומרם, יוצר דיסוננס מבחיל ביותר הגורם לאלו הניתקלים בו, רגש בחילה עז.
ורגע אחרי הרגש הלא נעים אותו תיארתי לעיל, עולה בך רגש אחר ושונה - רגש של תמיהה על קשרך לאנשים הללו.
ואם צריך להגדיר את התופעה, פאטתיות - זה שם המשחק!

לויה רון אמר/ה...

פאטתי אכן יקירתי...

תודה!

moshe ron אמר/ה...

צחקתי.בנתים,אחרי מחשבה מעמיקה אגיב

לויה רון אמר/ה...

תודה משה ויופי שצחקת...גמני צחקתי כשכתבתי את זה....
:)

דיתי רבנר אמר/ה...

אור ואהבה
כפי שאני רואה את הצמד (חמד?)
ובכן מילים הן רק מילים, הן רק מילים, והאומר הוא המכניס בהן נשמה או מחסיר נשמה, ולכן לאוזני המקשיב הפוגשות את המילים הנאמרות הצליל יהיה מזוייף או לא בהתאם לחלל ולזמן ולנאמר.
כמובן שיש מילים או צמדים שהשימוש הן הוא ככלור מלבין את קיומן והן הופכות למשהו דהוי ומרופט וחסר כל חיים.
כאשר אדם יוצא נגד משהו כל כך "מקובל" ו "שמיש" כמו "אור ואהבה" מיד מסתכן הוא בהרמת גבה או גבותיים וקריצה וסיבוב אצבע ליד הרקה, אבל לפעמים באמת יש צורך להיות כנה מספיק ולהיות יכול בהחלט להתבונן במראה ולומר לעצמך שיש גבול בכמה שיתוף פעולה עם איוולת מקובלת אתה יכול להציף נשמתך.
ומחשה שחולפת בי היא שאולי בעצם משהו עוד יותר פשוט, אלו מין מילות נימוסין מזויפות שהאומר רוצה שנייחס לו שאר רוח "רוּחְני" ועל כן מכניס עצמו בקהל שאינו קהלו, ועל כן גם על המאזינים לעשות חסד לעצמם ואולי אפילו למנוע מהמשתמש קל הדעת לגזול מהם הנאת שמיעה ברעשים מוזרים של "אור ואהבה..."
להיות תמיד נכון ומקשיב ללחן אמת של כנות.

לויה רון אמר/ה...

ועל המשפט האחרון שבתגובתך דיתו'ש, לא נותר לי אלא לומר: אמן ואמן.

תודה
לויה.

shelled1 אמר/ה...

היייייייייייי לכולם
איזה אוצר מצאתי בבלוג הזה..... המון דברים "חכמים" ומעניינים, וארשה לעצמי להגיב לגבי המושג הזה "אור ואהבה" מבלי לקרוא את כל התגובות, מתוך מקום "נקי" ולא מושפע מהמלים בתגובות השונות :

בעיני המילה "אור" מייצגת השמש, ו"אהבה" מייצגת הירח. ומפה הקשר הבלתי נפרד בין שני הכוחות האלה. אני קוראת להם כוחות כי בעצם כמו כל דבר בעולם שלנו, השמש נותנת לנו את הכוח והכמיהה להגיע ליעד (כל שהוא), ואילו הירח נותנת לנו את הכוח לשאוב מן הנסיון/היסטוריה/שורשים/וכו' את הצורה בה אנו יכולים להגיע ליעד הזה.

"אור ואהבה" - זה איננה פריפרזה סתמית..... אלא שני וקטורים המושכים את הכוחות "המנוגדים" על מנת ליצור וקטור נוסף "מאוזן".

כאשר אני מסיימת מכתב ומוסיפה את המילים האלה, אני מתכוונת אליהן ברצינות. אני מאחלת לנמען שיהיה לו הכוח להציב לעצמו יעד ומספיק כוחות פנימיים על מנת להשיג אותם.

כמובן שכל האמור לעיל הוא נקודת מבט אישית שלי, כי כאשר אני בבוקר מתעוררת ו"מבקשת" - "אור ואהבה ליום זה" אני בהחלט מייחלת לעצמי שיהיה לי יעד ומטרה ליום זה וכן מספיק כוחות להיישום יעד זה מתוך המקור הפנימי של עצמי. מקור של עצמי הכוונה עם מספיק תובנות, מספיק כוחות רצון, מספיק ידע, מספיק רגישות, מספיק מכל המהות שלי....

ומכאן, אני שולחת לבלוג ולכל המגיבים השונים "אור ואהבה" מקרב לב

שלי

לויה רון אמר/ה...

תודה שלינק'ה!
ל.

לויה רון אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.