יום שישי, 29 ביולי 2011

מעמד הביניים ~

מצחיק כמה קל, לבלבל בני אדם, לשטוף להם את המוח ולשכנע אותם . אתה רק צריך להחליט מה המטרה ולאיזה כיוון .יש לכך אין ספור דוגמאות בהיסטוריה ובהווה.
אחת הטובה שבהן, היא הדרמה של : מעמד הביניים .יענו, מה זה בכלל? איזה מעמד, איפה, מי מה ואיך?
הספור פשוט, המאפיין של מה שמוגדר כמעמד הביניים, היא תופעת העדר.תן להם קריאת כיוון והם רצים כמו עדת מטורפים, חייך אליהם ותן להם את התחושה שהם עושים את הדבר הנכון, שהם שייכים להגדרת ה - בסדר - שהם  כמו המעמד העליון, העשיר, בעל האחוזות והממון, שכנע אותם שהם מוצלחים ומאושרים, שהם שחקו אותה, כי היו ילדים טובים ומגיע להם פרס שקוראים לו מעמד הביניים.
השיטה לעשות זאת ממש פשוטה,  קוראים לה, שטיפת מוח, סמם אותם בפרסומות מתוחכמות, תכניות טלויזיה ריקניות, ספק להם מושגים של התנהלות בזויה, שכנע אותם, שהמיים שיוצאים מברז מזהב טעימים יותר מאשר מברז פשוט, כבר מגיל צעיר, הכן לתינוקך חדר כמו בסרטים, כשהוא גדל, ערוך לו ימי הולדת עמוסי הפתעות רעשניות, למד אותו שמשפחה מאושרת, מצויידת במכונית מהדגם הנחשב,דאג שלא יפתח חשיבה עצמאית, שילך בתלם, שילמד מקצוע משתלם, לא חשוב אם זה מעניין אותו, שהחזק מנצח, שמותר לדרוך לנצל ולהשתמש בחולשות של אחרים,שהשונה מסוכן ויש להעלים אותו או לפחות לדחוק אותו לצד, לשוליים, ולראות אותו כעלוב, סמל כל הרע ווהמסוכן,  למד אותו לסמן אחרים  על פי ערכי מידה של סממנים חיצוניים וריקים מתוכן,שכנע אותו, שמה שחשוב בחיים הוא הרבה כסף וחיי מותרות וראווה. ויש אחלא שיטות לעשות זאת.
אלו, שמנהלים את העסק, בעלי הממון בשיתוף עם השלטון, יודעים את הפטנט מצויין. ועושים זאת בכשרון רב, וכך, מארגנים לעצמם עבדים מסוממי אשליה, שגם הם, כמו בעלי ההון, עשו זאת, הם שחקו אותה, בהצגת התיאטרון של : אנחנו כמו בעלי הממון.לבושי מותגים כמותם, חיים בבית הנכון באזור הנכון, מרהטים את הבית בריהוט הנכון, ובחנייה חונה המכונית הנכונה,אנחנו חיים חייי ראווה בזויה ריקנית חסרת ערך וטעם,
ובינתיים, בלי שירגישו, עושקים מנצלים וחונקים אותם בעלי הממון והשלטון, מלקקים את הקצפת של טפשותם ועדריותם,  כל יום, חומסים אותם עוד קצת, ממציאים חוקים שיחנקו אותם עוד קצת, יד אחת מלטפת והיד השנייה מכה בכיסם .
זה עובד יופי, עד שלא עובד....עד שזה כואב מידי, עד שלא נשאר אויר, עד ש מעמד הביניים קולט, שהוא פראייר.
הסכנה ברגע החשוב הזה, שהתוכן הבזוי והמבזה שמילא את חיי מעמד הביניים עד כה, האשלייה הגדולה ששחקה בחייו, לא עושים זאת יותר, והשאלה הגדולה היא, מה יבוא במקום!
האם דגל מעמד הביניים ימשיך להתנוסס בראש העדר, או, האם יבוא תוכן שישנה את כיוון מרוצו של העדר ויוריד ממנו את התג הסמוי שחקוק על מצחו העכשוי, עבדים של הממון והשלטון.
האם יוותרו על הצגת הראווה שלה הקדישו את חייהם ואליה הובילו וחינכו את ילדיהם, או, יבינו,  שיש עוד כמה תכנים שראוי לצרף לתוכן הבזוי ששהו בו. מה עם, חיים צנועים, שיתוף פעולה, אכפתיות, דאגה ויחס לשונה ולחלש, יצירתיות, הסתפקות במועט, יחס לסביבה, לחי, לצומח, לטבע, עזרה הדדית, ואפשרות לחשוב ללמוד לדעת משהו שהוא מעבר ל שיווק, שהבגד הוא לא מה שעושה את האדם אלא מה שבאיכותו כאדם.
עכשיו, זה רגע מכונן כזה. הזדמנות.  ו ימים יגידו.

7 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מעולה מעולה מנולה פרסמי

דיתי רבנר אמר/ה...

להפיץ,, להפיץ, דברים קשים ונכונים כל כך...

shelled1 אמר/ה...

מאמר מעולה.

"מעמד הביניים" הוא בעיני "מעמד הריק", הוקום שאי אפשר למלא לא על ידי מעמד העשירון העליון, ולא על ידי מעמד העשירון התחתון - בעיני שתי הקבוצות האלה מתחרות להשיג כמה שאפשר יותר "אוהדים".

חגיגת הבינוניות בעיצומה.

מהפכה חברתית היא דבר שלא שייך לשום מעמד - או שיש צורך במהפכה, או שאין צורך במהפכה. לדאבוננו, אנו חיים בעידן שהריק (הממלוא בדרך כלל במניות, ברכוש, במכוניות פאר וכו') הוא השליט.....

אני לא שייכת לשום מעמד !.....

וכל זה על הרקע של העבודה הסיזיפית של הרופאים (לא כולם, אבל לרובם), של הזוגות הצעירים העובדים כעבדים אם אין להם גב כלכלי (מאיזה מעמד בעצם ? ) וכמובן האנשים שעבדו ועובדים כל החיים שלהם ובקושי מצליחים לחיות מן היד אל הפה.

on this happy note : שבת שלום

איילסרי אמר/ה...

כדרכך לויה - מרגש ומעצים!

חזרנו אתמול מההפגנה בת''א.
היה כביר, עוצמות חזקות ותחושה של המון כוח שרוצה להשתחרר.
כולי תפילה, שנדע מה לעשות עם הכוח הזה. שנוכל לממש את חזון המהפכה, מבלי שנצטרך להיווכח שבעצם גם במהפכה זו, אנו מובלים כמריונטות על ידי אנשים כוחניים ובעלי ממון{ראי ערך - מלחמת ויטנאם והסיבות להתחלתה}.
הקריאה שלך כל כך אנושית, זו הקריאה של כל האנשים שעדיין מחזיקים בתואר: בן אדם.
מי ייתן, ונשכיל במקביל לעשות שינויי פנימי ולדעת לקחת אחריות אישית וקהילתית.

זה זמן מהפכה!
הגיע הרגע, וצריך לתפוש אותו בשתי ידיים ולאמצו.

לויה רון אמר/ה...

אייל יקירי!

התגובה היחידה שיש לי על דבריך : ה ל ל ו י ה !!!

liat אמר/ה...

את נפלאה!
דברייך כל כך נכונים וחשובים

ישנה התפכחות, והכי חשוב - אנשים כבר לא מפחדים להודות שהם עבדים, מפסיקים להסתיר את הקושי ודורשים שינוי.

נמשיך לקחת חלק בשינוי

לויה רון אמר/ה...

תודה ליאת!

אני מקווה שמה שמתרחש, ההתפכחות הזו, תביא איתה גם שינויים אידיאולוגיים עקרוניים ותכנים ערכיים שישנו את התנהלותה של החברה לא רק ביחסיה עם השלטון אלא גם ביחסיה עם עצמה, ולמושגיה.